Advertisements
Lifestyle

dr. Mihai Craiu despre cum să procedăm în cazul unei reacții alergice severe la copil

Anafilaxia este o reacție alergică severă care survine brusc și poate cauza moartea. Este important să știm cum reacționăm de urgență. Dr. MIhai Craiu scrie, într-o postare pe Spitalul Virtual pentru Copii, despre un astfel de caz real.

“Imaginea zilei de în CPU INSMC “Alessandrescu-Rusescu” a semănat izbitor cu aceasta din Wikipedia (sursa foto).1 anafilaxie

Din respect pentru traumatismul emoțional suportat de mamă în cursul procesului de stabilizare și monitorizare a funcțiilor vitale, am evitat să fac poze.

Copilul speriat, printre vărsături, cu o voce stinsă, abia reușea să spună : “mama mor”…

Doresc să vă sensibilizez asupra reacțiilor de o astfel de intensitate. Mai ales dacă apar brusc și dacă sunt precedate de prurit violent (mâncărime de piele). Un astfel de copil, dacă nu este abordat imediat și dacă nu se menține patenta căilor aeriene, ar putea deceda.

Din fericire evoluția cazului a fost una favorabilă deoarece debutul reacției anafilactice a fost în spital.

MESAJ PRACTIC – dacă un copil alergic prezinta brusc un astfel de edem masiv, dacă respiră dificil și dacă devine confuz/incoerent sau direct comatos NU PIERDEȚI VREMEA cu manevre inutile!!! Nu dăm palme, nu stropim fața cu apă, nu zgâlțâim pacientul și nu luăm copilul în brațe.

Lasați copilul culcat, dacă a căzut. Imediat apelați 112 sau strigați după ajutor.

SINGURUL medicament ce poate salva viața în aceste cazuri este adrenalina, administrată cât mai repede. Intramuscular, în musculatura coapsei, în mușchiul vast lateral.

Copiii ce poarta un autoinjector de tip EpiPen ar trebui să beneficieze de declanșarea acestuia imediat de către orice martor la incident.

Nu așteptăm salvarea!!!”

de Mihai Craiu

Sursa: Spitalul Virtual pentru Copii

Te-ar mai putea interesa și:

Advertisements
%d bloggers like this: